De to parallelmesser Stockholm Furniture Fair og Northern Light Fair markedsføres nu under nyt fælles navn, Stockholm Furniture & Light Fair
- Det nye navn og en ny grafisk identitet vil give varemærket endnu større kraft, samtidig med at vi tydeliggør koblingen mellem Stockholm Furniture Fair, Northern Light Fair og Stockholm Design Week, siger projektleder Cecilia Nyberg.
- Hvert år i februar kommer mere end 40.000 indkøbere, arkitekter, designere og journalister til Stockholm for at besøge messen og en række andre højprofilerede designevents rundt om i byen. Tanken med at ekspandere messen til en hel designuge har været at styrke Stockholms rolle som Nordens førende by hvad angår præsentation af indretningsdesign og samtidig få endnu flere besøgende til messen, fremhæver Cecilia Nyberg.
Læs mere Besøgspakke skal trække flere danskere til Stockholm.
- Ideen fungerer - i designerkredse er uge 6 efterhånden synonymt med Stockholm Design Week. Men i takt med, at både messen og designugen er blevet større, er også behovet for at tydeliggøre koblingen mellem dem vokset. Derfor har messecentret Stockholmsmässan nu, sammen med designbureauet Silver, skabt en ny kommunikativ platform, som betoner, at eventet består af tre dele: møbelmesse, belysningsmesse og designuge. De tre dele har fået en ny grafisk profil med stilrene logoer baseret på de enkle geometriske former kvadrat, cirkel og triangel, siger Cecilia Nyberg.
Samtidig forenkles afsendernavnet fra Stockholm Furniture Fair/Northern Light Fair til det mere mundrette Stockholm Furniture & Light Fair.