Det er ikke spor mærkeligt, at valget faldt på Per Arnoldi, da auditoriet på Widex’ nye domicil skulle udsmykkes. Ét er, at han er kunstner og designer, men han passer også ind sådan rent brugermæssigt. Per Arnoldi er født døv på det højre øre, og det venstre øre er også svækket, men hørelsen afhjælpes ved brug af Widex høreapparater.
Men tilbage til auditoriet, der kan rumme 114 siddende mennesker. Auditoriet er placeret i kælderniveau med direkte forbindelse til cafeområdet i stueplan. Auditoriet står i skærende kontrast til de ellers rolige og neutrale farver, der præger byggeriet indenfor. Per Arnoldis kendetegn er nemlig grundfarverne rød, gul og blå på en bund af sort. Og derfor føles det nærmest som at træde ind i en hule, når man går ind i auditoriet. Væggene er Arnoldi-røde, men med et enkelt harlekinmønster af guldplader i, spredt rundt. Det er IAC Nordic A/S, der har specieldesignet vægpanelerne. Panelerne har forskellige akustiske egenskaber, nogle absorberer lydene, andre kaster dem tilbage, så lyden bliver fordelt korrekt i lokalet. Firmaet har desuden leveret hvide akustikpaneler til atriumgården.
Guldfarven på nogle af vægpanelerne går igen på tre søjler, der er med til at bære loftkonstruktionen. Og loftet er blåt, som en vinterhimmel.
Den sorte farve er brugt til trægulvet og til podierne, der er belagt med sort gulvtæppe. Martela A/S har leveret nagelfaste borde og stole. Stolene er af mærket Primo med ekstra høj ryg (730 mm) der giver dem et mere luksuriøst præg. De er beklædt med sort polyester, Event fra Gabriel, og har en slidstyrke på 100.000 Martindale – altså mere end det dobbelte af, hvad der anbefales i offentlige miljøer såsom toge og busser. Sædets bagside og ryg er sortbejdset, knastfri birk. Bordene er ligeledes sortbejdset birk med stelfarve Ral 9005, sort. Der er strømmodtager til computer placeret under bordene. Endvidere er der to tolkebokse bagerst i auditoriet af hensyn til udenlandske besøgende.